CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 14 May 2011

tatau nk bg tjuk pe..(^>^)v

hye2, dan salam satu malaysia...suda sekian lame xupdate blog, maklumlah, aku ni malaih ckit..huah huah huah.. semalam sebeno nye, da berhjt nk update blog..p blog system ni wat hal plak..abiz idea aku... so kay... be cool...huah huah huah... 

entry kali ini, aku tatau nk story ape..hmmmmm...juz nk kate aku suda lega..lega drpd duk pikia'k nk pegi asasi or matrik...dua2 satu thn...huah huah huah...pk pk pk, aku aku pilih asasi..(^>^)v,  yg aku nk asasi sains fizikal iium, p dpt kt unimas...5thun lor kt sane!! *mampukah aku?? *mampu2! zara boleh...ngah3...

ciyesly, aku memg berat nk p unimas, koz 5 thun tu! coz yg dia twar utk degree pun aku x berkenan sgt...niey niey niey..aku kasi tau korang...

Program Asasi Sains Fizikal
i) Fakulti Kejuruteraan
· WK01 Kejuruteraan Sivil
· WK03 Kejuruteraan Kimia
· WK18 Kejuruteraan Mekanikal dan Pembuatan
· WK19 Kejuruteraan Elektronik (Telekomunikasi)
· WK20 Kejuruteraan Elektronik (Komputer)

ii) Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat
· WC00 Sains Komputan
· WC03 Sistem Maklumat
· WC09 Pengkomputeran Multimedia
· WC10 Kejuruteraan Perisian
· WC11 Pengkomputeran Rangkaian

iii) Fakulti Sains Kognitif dan Pembangunan Manusia
· WP02 Pembangunan Sumber Manusia
· WS24 Sains Kognitif

iv) Fakulti Sains dan Teknologi Sumber
· WS48 Kimia Sumber
hahah..so? aku nk pilih yg mne ni?? ooomai....ciyesly aku tatau..p lau ikut angan2 zaman bdk2, aku kejuteraan kimia...hurmm..Insyaallah aku smbg yg tu kot..huhuhu...
aku lebih memilih asasi sebab kite da kompem dpt uni, matrik x kompem...n asasi fizikal, aku da xpyh bljr bio, aku boleh kejar da ape yg aku mahu, but, matrik aku kene yg modul 1..kene bljr bio beb! *xnak la...huhu...jujurnye, yg asasi unimas ni, aku x ok sgt, p satu mende je yg aku tkut, aku takut, yg aku akn terlpas peluang je...
n then, zaman skrg, kite x boleh da nk kejar ape yg kite nk, n ape yg kite mnt..yg kite kene kejar ialah peluang..zaman kite da maju da...peluang kerja itu penting..sebab tu aku kejar yg unimas ni..huhu...n matrik lak, aku tkut nk pegi, tkut xboley score 3.8 above..lelong la jwbnye..huhuhu..*xnak la..huhu..lg pun, aku ni x excellent sgt..biase2 saje..
so, aku akn daftar kt unimas 5jun nnti..heheh..yg dftr awl tu, jgn jelez k..hua hua hua..p pape pun, kt mane pun, same saje...msg2 ade klbhn n kekrgn..so, choose wisely, n ikut kte hati, jgn duk ikut ckp org..stdy kt mne2 pun msti kene struggle..xkire la, fom6 ka, matrik ka, asasi ka, dploma ka...mmg sume kene stuggle..xkan la korang nk dpt pointer rendah kn? haaa~ btul x?
haaa~ ok la..da tatau nk story ape..ngeh3..

No comments:

Post a Comment